duminică

Un mic chinez


   Hudson Taylor povestea că un mic chinez, a cărui mamă murise, a fost primit la școala misionară. El rămase aici mai mulți ani și Îl cunoscu pe Isus Hristos ca pe Mântuitorul său. La vârsta de 14 ani, băiatul merse să petreacă vacanța în satul său. Intrând într-o după-masă într-un templu din sat, el se uită la un idol. Un bătrân de 65 de ani urcă cu pas șovăitor treptele templului și depuse câteva bucăți de tămâie înaintea idolului, după care se puse în genunchi și începu să se roage. Copilul se gândi: „Iată un bătrân care nu mai are mult de trăit și care nu cunoaște calea către cer. Dar eu nu sunt decât un copil și nu îndrăznesc să-i spun nimic.“ (Într-adevăr, tinerii chinezi au un respect foarte mare față de persoanele în vârstă, și a învăța pe un bătrân este socotită ca o obrăznicie). „Ce să fac?“ se întrebă el. „Nu este nimeni, ca să-i spună ceva.“ Inima sa a fost atât de mișcată, că lacrimile izvorâră din ochii săi; și copilul se simți împins să se apropie de bătrân:
   - V-ați simți jignit, dacă un copil v-ar vorbi? îi zise el. Eu sunt tânăr și dumneavoastră sunteți foarte bătrân.
   - De ce plângi? întrebă bătrânul. Pot să te ajut cu ceva?
   - Eu plâng, domnule, pentru că sunt foarte mâhnit gândindu-mă la dumneavoastră.
   - La mine? Pentru ce?
   - Pentru că dumneavoastră sunteți bătrân; pentru că probabil nu veți mai trăi mult timp și nu cunoașteți calea către cer!
   - Cum? Tu cunoști calea către cer?
   - Eu știu că Isus m-a mântuit și că El vrea să vă mântuiască și pe dumneavoastră.
   - Cine este Isus? întrebă bătrânul.
Copilul îi povesti atunci istoria dragostei lui Dumnezeu, și inima bătrânului se înmuie de tot.
   - Copile, zise el, eu am mai mult de 60 de ani și nu am auzit niciodată astfel de lucruri. Vino acasă, ca să povestești și soției mele aceste lucruri.

   Prin mijlocirea acestui copil, amândoi au fost aduși la picioarele Domnului. Patru ani mai târziu, Hudson Taylor îi găsi, și bătrânul îi zise: „Dacă nu ar fi fost acest copil, noi am fi încă în întuneric și păcat.“

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu