duminică

Suzana



   „Dă-mi marmelada! Tu dormi încă!“ țipă Monica. Roxi (5 ani) este cu gândul încă în pat şi nu reacţionează. În sfârşit se îndură Suzana (13 ani) şi îi întinde marmelada. „Suzana, ieri mi-ai luat ascuţitoarea. De ce nu ai băgat penarul iarăşi în ghiozdan? Eşti o neglijentă!“ primeşte Suzana ca răspuns în locul unui „Mulţumesc“. Spre supărarea tuturor, Roxi răstoarnă din greşeală cana cu cacao, care se revarsă peste masă. Asta este într-adevăr prea mult! Cacao curge de pe faţa de masă jos şi picură pe pantalonii lui Teodor; câteva picături se pot recunoaşte şi pe bluza albă a Monicăi. Micul dejun trebuie mutat în bucătărie. Şi cearta începe acum cu adevărat. „Roxana!!!“ Suzana privește la faţa roșie ca focul a lui Roxi. Fata are lacrimi în ochi. Total neajutorată, nu ştie cum să aducă în ordine acest haos. Suzana o aşază hotărâtă pe Roxana în faţa farfuriei ei cu cereale şi îi cere să mănânce. Apoi începe să şteargă masa şi să frece petele de pe pantalonii lui Teodor şi de pe bluza Monicăi. „Iiiii, dă-te la o parte! Apa este prea rece!“ o ceartă amândoi. Suzana înceacă să nu audă, dar ei continuă: „Suzana, tu ai vrut să-mi împrumuţi caietul tău. Am nevoie de el imediat, pentru că trebuie să plec. Adu-mi-l!“ „Suzana, tu nu ai curăţat ieri destul de bine oglinda din baie. N-am putut să mă recunosc astăzi foarte bine în ea.“ „Cine mi-a luat peria? Sigur, tu, Suzana, tu ai părul lung.“ Suzanei îi vâjâie prin cap tot felul de gânduri: marmeladă, cacao, bluza albă, apă de spălat, perie, penar, ascuţitoare, Roxi, caietul de engleză, oglinda şi ora 7:30, timpul de plecare. De fapt, este josnic ca toate să i se reproşeze astăzi de dimineaţă, în timp ce ea a crezut că a făcut bine şi a vrut să ajute. Dar Suzana nu vrea să se dea acum bătută. Ea şi-a propus ieri la şcoala duminicală să fie pe placul Domnului Isus, pentru a-I arăta că Îl iubeşte. Azi dimineaţă L-a rugat să-i dea putere.
   „Şi tocmai de aceea rămân acum liniştită şi aduc caietul de engleză şi ascuţitoarea, îi împrumut Monicăi bluza mea albă şi îi dau peria mea. Tocmai de aceea nu ţip acum la Roxana, ci o ajut să-şi îmbrace jacheta. Tocmai de aceea îmi propun să curăţ încă o dată azi la amiază oglinda, şi motivul îl voi istorisi lui Teodor, căci el va întreba de ce nu m-am enervat mai devreme.“
(Roxi, Suzana, Teodor şi Monica provin din familii diferite şi trăiesc împreună.)

„Nu te lăsa biruit de rău, ci biruieşte răul prin bine“ (Romani 12.21).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu