sâmbătă

Totul s-a făcut nou



   În trecut mergeam deseori cu trenul de dimineaţă în oraşul apropiat. Odată stăteam încă la fereastra deschisă, când un băiat mi-a oferit ziarul de dimineaţă. Băiatul avea o faţă foarte palidă, era subţirel şi avea ochii mari, trişti. După înfăţişare se vedea că avea griji. I-am spus:
   - Citeşti cu plăcere?
   - O, da! a fost răspunsul prompt, în timp ce se uita de-a lungul trenului pentru a vedea dacă mai vrea cineva să cumpere ziare. Nu am şovăit, am luat repede Noul Testament şi i l-am oferit cu rugămintea să-l citească măcar o dată.
   Câteva săptămâni mai târziu călătoream iarăşi cu acelaşi tren. Stăteam din nou la fereastra deschisă şi aşteptam plecarea. Chiar atunci l-am recunocut pe băiatul cu ziarele. Când l-am privit mai de aproape, am observat că cu el s-a petrecut o schimbare. El nu se mai uita aşa de trist cu ochii lui mari, ci avea o culoare mai plăcută la faţă şi era chiar puţin mai îmbrăcat. Atunci m-a observat şi el. Îndată a venit la mine şi mi-a strâns mâna.
   - M-am gândit des şi m-am uitat mult după dumneavoastră. Vă sunt aşa de recunoscător! Micuţa carte a dumneavoastră a făcut totul nou la noi! Prima dată am citit-o eu. Apoi a citit-o şi tatăl meu. Pe atunci el nu avea un serviciu. După aceea a citit-o şi mama mea. Ce a mai plâns! Ştiţi – tatăl meu a fost beţiv, dar acum, acum totul este altfel la noi. Acum merge totul bine.
   Trenul s-a pus în mişcare. Tânărul vânzător de ziare mi-a făcut mult timp semn cu mâna.
   A devenit şi la tine totul nou?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu