duminică

Să spunem adevărul


„Dar Tu ceri ca adevărul să fie în adâncul inimii.” (Psalmul 51.6)

   Ștefan era trist. Fusese atât de bucuros că în sfârșit găsise o slujbă bună pentru vacanță, deoarece el trebuia să câștige ceva bani pentru a se descurca, dar iată că se întâmplase tocmai acum așa ceva!
   - Cred că totul s-a întâmplat datorită neglijenței mele, mamă. Ștergeam praful de pe rafturile din magazin și în grabă am scăpat mai multe borcane. Domnul Bartels a fost foarte supărat. El mi-a spus că pripeala mea îl costă prea mult și că de mâine să nu mai merg la lucru.
   Mama îl privirea îngrijorată. De când nu mai trăia tatăl, trebuiau să economisească foarte mult.
   - Nu-ți fă griji, mamă, o să găsesc curând alt loc de muncă. Dar ce să fac când voi fi întrebat de ce mi-am pierdut locul de muncă la domnul Bartels? Dacă recunosc cât de neîndemânatic am fost, nu mă va angaja nimeni.
   - Trebuie să spui adevărul, băiete. Un ucenic al Domnului Isus nu are voie să mintă!
   Da, nici Ștefan nu voia să mintă. Dar s-a gândit că ar fi mai bine să nu povestească de la sine despre această „concediere”.
   A fost însă greu să găsească o altă posibilitate de câștig. După multă căutare a găsit ceva potrivit. Dar proprietarul de magazin l-a întrebat:
   - Cum se face că doar acum, la mijlocul vacanței, îți cauți un loc de muncă? Ai lucrat altundeva săptămânile trecute?
   Ce să spună? Ștefan ar fi vrut să spună „nu”, dar s-a gândit la cuvintele mamei și a povestit șovăitor cum și-a pierdut celălalt loc de muncă.
   - Eu prefer să am în jurul meu tineri ordonați și îndemânatici, a spus comerciantul. Dar îmi place că ești cinstit! Și probabil, acel ghinion îți va sluji drept atenționare, ca pe viitor să fii mai atent. – Bună dimineața, unchiule, intră!
   Aceste ultime cuvinte i-au fost adresate unui domn care tocmai intra în magazin. Când Ștefan s-a întors spre acesta, s-a găsit în fața fostului său angajator!
   - Oh, mamă, a povestit Ștefan seara acasă, ce bine că am spus adevărul! Ce s-ar fi întâmplat dacă aș fi mințit? Cu siguranță, nu aș fi primit locul de muncă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu