sâmbătă

Tatăl și fiul risipitor



Luca 15, versetele 11-32

   Un om avea doi fii. Cel mai tânăr și-a cerut partea de avere care i se cuvenea și a plecat într-o țară îndepărtată.
   Acolo și-a risipit toată averea.
   Dar după ce a cheltuit totul, a venit o foamete mare și el a început să ducă lipsă. După multă căutare și stăruință a obținut în sfârșit ceva de lucru: trebuia să păzească porcii!
   Ar fi dorit mult să mănânce din mâncarea animalelor, dar nimeni nu-i dădea. Suferea mult.
   Dar când și-a venit în fire, s-a gândit la tatăl lui și a luat hotărârea să se întoarcă.
   S-a hotărât să-i spună tatălui: „Tată, am păcătuit împotriva cerului și împotriva ta, și nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău; fă-mă ca pe unul din argații tăi.“
   Dar când era încă departe, tatăl său l-a văzut și a fost adânc mișcat, i-a alergat înainte, i-a căzut pe gât și l-a sărutat mult. Fiul a putut să spună doar atât: „Tată, am păcătuit împotriva cerului și împotriva ta, și nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău.“ Dar tatăl a cerut să i se aducă haina cea mai bună, un inel și încălțăminte pentru picioarele lui. Apoi a poruncit să se taie un vițel.
   „«Căci acest fiu al meu era mort și a înviat; era pierdut și a fost găsit.» Și au început să se veselească“ (Luca 15.24).

Să remarcăm comportamentul tatălui față de fiu:

Ochii lui au privit cu dragoste la cel pierdut.
Inima lui a fost plină de compasiune.
El personal i-a alergat în întâmpinare.
Brațele lui l-au îmbrățișat pe păcătosul murdar.
Urechile lui au auzit mărturisirea sinceră: „Am păcătuit.“
Gura lui l-a sărutat pe păcătosul plin de remușcări.
Casa lui a stat larg deschisă pentru cel care s-a întors acasă.

Dorința lui Dumnezeu după cei pierduți este mult mai mare decât am putea bănui.

„El, care n-a cruțat nici chiar pe Fiul Său, ci L-a dat pentru noi toți...“ Romani 8, versetul 32

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu