duminică

Demult, odată undeva...



Demult, odată undeva
o mamă tânără era,
un singur copilaș avea
și-atât de mult ce ea-l iubea,
cu nani-nani-l dezmierda,
cântări de leagăn îi cânta,
povești frumoase-i povestea
și seara când îl adormea,
și-n zori când fiul se trezea...

Atât de mult se bucura
când copilașul îi zâmbea
și dulce-dulce gângurea:
mă-mi-ca mea,
mă-mi-ca mea...

Dar într-o seară-n asfințit
venit-a-n cuibul lor iubit
un oaspe trist și nedorit:
copilul drag s-a-mbolnăvit,
n-a mai zâmbit,
n-a mai vorbit,
în ochi lumina-i s-a topit
și obrăjorii-i s-au pălit,
la căpătâiul lui iubit
plângea măicuța plâns sfârșit.

În timpul cât a suferit
măicuța lui n-a mai dormit,
l-a tot vegheat
și l-a-ngrijit,
s-a tot rugat
și s-a gândit.
Apoi când nu s-a așteptat
venit-a ceasu-ndurerat:
s-a stins copilul pe-nserat.

Măicuța lui l-a-nmormântat
lângă biserica din sat
sub un cireș înrămurat
cu plâns adânc și mult oftat.
Apoi sta zile-ntregi așa
lângă mormânt și tot plângea,
pe nume fiul și-l chema
și aștepta... și aștepta,
dar nimeni nu-i mai răspundea
și nimeni nu mai gângurea:
mă-mi-ca mea,
mă-mi-ca mea.
Atât a plâns
și-a tot chemat,
că trupul ei îndurerat
s-a stins acolo-nsingurat
lângă mormântul neuitat.
...Cireșu-n frunze l-a-ngropat.

Dar ochii ei când s-au topit
în locul lor au răsărit
doi cireșei îngemănați,
cu albe flori încununați,
crescând îmbrățișați așa,
covor de flori din ei cădea
când vântul blând îi legăna
peste morminte s-așternea
și parcă unul gângurea:
mă-mi-ca mea,
mă-mi-ca mea.

Ce dragostea-a putut avea
de-acest copil mămica sa,
ce dragoste mai mare-ar fi,
cine-ar putea
mai mult
iubi?

Dar voi să știți: e Cineva
ce ne-a iubit mai mult de-așa!
ISUS HRISTOS
din cer venit
pentru noi toți a suferit,
a fost legat,
a fost lovit,
apoi pe cruce răstignit
și îngropat,
și străjuit...

Dar n-a putut fi biruit,
căci a-nviat
și S-a-nălțat
în cerul binecuvântat
și-acolo, loc preafericit
la toți cei buni
a pregătit.

El este-n cer,
dar e și-aici
cu toți cei buni,
curați
și mici.
Trimite dragii îngerași
la toți copiii drăgălași,
la cei ce-ascultă
și sunt buni,
iar ei i-nvață
rugăciuni
și-i însoțesc pe orice căi,
și îi feresc de oameni răi,
și îi păzesc în somnul lor
să doarmă dulce
și ușor:
și îi ajută
și le spun
să-nvețe tot
ce-i sfânt
și bun...

O mamă poate c-ar putea
copilul ei a și-l uita,
dar, o, Isus,
El nu-I așa!
Pe-ai Lui în veci nu-i va uita!
În anii buni sau vreme grea
pentru ai Lui, iubirea Sa
nici va pieri, nici s-ar schimba,
ci-n veci de veci e tot așa.
O, Te iubesc și eu, Isus,
și-Ți mulțumesc că mi-ai adus
atâta har din cer de sus,
mi-ai dat părinți ce mă iubesc
și blânzi, în calea Ta mă cresc,
mi-ai dat Cuvântul Tău să-l țin
și rugăciunea să mă-nchin,
și mintea ca să Te-ascult,
și-ndemn să Te iubesc mai mult.
Te rog s-asculți rugarea mea
și să mă ții în paza Ta,
părinții dragi să mi-i păzești,
lumina Ta mai mult să-mi crești,
fă-mi glasul meu mereu mai blând
Cuvântul Tău, mai treaz în gând.
Iar sufletele, la sfârșit,
să ni le duci, Isus iubit,
în cerul Tău preafericit,
să fim acolo-n nesfârșit
cu Tine, Domnul preaiubit. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu