joi

Sub protecția lui Dumnezeu

 

   - Ați văzut vreodată lei în sălbăticie?, l-au întrebat copiii pe un misionar care a lucrat în Africa de Sud timp de mai mulți ani.

   - Oh, da, a răspuns misionarul, odată am văzut un grup întreg de lei, mai aproape decât mi-aș fi dorit.

   Copiii ascultau cu sufletul la gură cum le povestea:

   - Trebuia să vizitez o stație misionară. Soția mea și fetița noastră erau cu mine, precum și câteva persoane de culoare, care ne însoțeau. Călătoream cu un car cu boi. Într-o seară, spre groaza noastră, ne-am dat seama că ne rătăcisem și că ne aflam într-o zonă complet pustie. Nu se vedea niciun sat și nicio casă. Solul nu prezenta nici cea mai mică urmă de iarbă și, ceea ce era și mai rău, nu am găsit apă. Dar nu se putea face nimic în nenorocirea în care ne găseam. A trebuit să ne petrecem noaptea în deșert. În dimineața următoare am sperat să găsim din nou drumul cel bun. Cea mai mare dificultate în timpul acestui repaus involuntar în pustietate a fost de a păzi animalele noastre de tracțiune, patru boi puternici, și de a le împiedica să fugă. Cum am fi putut ieși din acest pustiu fără ei? Am dezlegat animalele de la căruță și am instalat o tabără simplă. Cei care ne însoțeau s-au culcat imediat. Soția mea și micuța Mary au rămas în căruță, sub prelată. Eu însumi îmi asumasem cea mai dificilă sarcină de a păzi boii.

   Dar nu a durat mult până când am adormit și eu. Când m-am trezit, se iveau zorii. M-am uitat speriat în jur și, nu departe de noi, am văzut trei lei puternici care ne priveau. Am fost cuprins de frică și de groază. Ce puteam face acum?, m-am întrebat neputincios și am strigat la Dumnezeu pentru ajutor. Iar Tatăl nostru ceresc a intervenit într-un mod miraculos pentru a ne proteja.

   Chiar în acel moment, s-a iscat un vânt proaspăt de dimineață care a umflat prelata ușoară a căruței noastre, iar vârfurile prelatei, care atârnau pe marginea căruței, au început să fluture în vânt și să bată în cadrul căruței. Acest zgomot a fost ceva neașteptat pentru lei, încât aceștia nu îndrăzneau să se apropie și se uitau la căruță ca vrăjiți. În cele din urmă s-au retras pas cu pas, fără să-și ia ochii de la căruță până când nu s-au îndepărtat suficient de mult. Apoi s-au întors și au sărit departe în salturi înalte.

   Veți înțelege că am răsuflat ușurat când oaspeții noștri neinvitați au plecat. Apoi am plecat cu însoțitorii noștri băștinași să ne căutăm boii de tracțiune. În cele din urmă i-am găsit la un loc cu apă, la mai mult de o oră de mers pe jos de căruța noastră. Probabil că au mirosit apa. A fost un lucru bun că nu au rămas lângă căruța noastră în timpul nopții, pentru că ar fi căzut cu siguranță sub labele leilor. Am dus boii înapoi în tabără, ne-am pregătit pentru continuarea călătoriei, iar acum, la lumina zilei, am regăsit repede drumul cel bun și am ajuns cu bine la destinație.

   Misionarul și-a încheiat cele spuse cu aceste cuvinte:

   - Și noi putem spune: Însă Domnul a stat lângă mine... și am fost scăpat din gura leului (2 Timotei 4.17).

 

   Dumnezeu folosește uneori mijloace mici, foarte puțin vizibile, atunci când ne salvează. Da, El are o cale, El nu duce lipsă de mijloace!

   Ne încredem întotdeauna în El?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu