marți

Ocoluri...

 
   Cu ceva timp în urmă, mă întorceam, ca de obicei, acasă după serviciu. După ce am parcurs aproximativ o treime din drum, traficul s-a blocat în fața mea la un semafor aflat la aproximativ doi kilometri distanță. Din experiența mea, acest lucru ar însemna că voi ajunge cu zece minute mai târziu acasă. Așa că am decis să ies la următoarea intersecție și să merg pe autostradă pentru a ajunge mai repede acasă.
   Dar lucrurile au stat cu totul altfel.
   Obosit după o zi de muncă, am ratat ieșirea corectă și a trebuit să fac un ocol mult mai lung, deoarece nu mai puteam să mă întorc și trebuia să urmez această rută până în orașul vecin. Acolo am încercat să mă orientez. Dar abia după mai multe viraje greșite - îngreunate și mai mult de lucrările la drum - am ajuns în cele din urmă din nou pe drumul cel bun. În loc să fi economisit zece minute, am ajuns acasă cu mai mult de jumătate de oră mai târziu decât de obicei.
 
   Dragi copii, chiar și pe drumul pe care dorim să mergem cu Domnul Isus prin această lume, suntem uneori tentați să alegem noi înșine, atunci când luăm decizii necesare, o cale mai "potrivită" sau chiar mai corectă. Iată un exemplu în acest sens: copiii care vor să-L urmeze pe Domnul Isus au suferit adesea nu puține pagube din cauza unor prietenii nechibzuite cu alți copii simpatici care însă nu au vrut să știe nimic despre Domnul Isus. Dintr-o dată, acei copii au găsit plăcere în lucruri de care ne avertizează Cuvântul lui Dumnezeu, pentru că sunt de natură să ne îndepărteze de părtășia practică cu Domnul nostru. Acestea sunt "căile noastre proprii", care, de obicei, duc la o mare dezamăgire. Și atunci este întotdeauna nevoie de credincioșia deosebită a Domnului nostru pentru a ne aduce înapoi de pe astfel de căi proprii și de la consecințele lor.
 
   Poate crezi că ar trebui să fii la dispoziția colegului de școală pentru a-l câștiga pentru Evanghelie. Poate crezi că trebuie chiar să cedezi în fața lui și, la insistențele lui, să te uiți cu el la celebrul meci de fotbal sau la un film bun la el acasă. Dar nu uita, aproape niciodată nu te vei opri la acest moment, cu siguranță, vei deveni din ce în ce mai interesat de aceste lucruri care par atât de inofensive la început - și te vei îndepărta tot mai mult de Mântuitorul fără să îți dai seama.
 
   "Ferice de omul care nu se duce la sfatul celor răi, nu se oprește pe calea celor păcătoși și nu se așază pe scaunul celor batjocoritori!" (Psalmul 1.1).
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu