duminică

Întrebarea lui Viorel



   - Mi-e foame! spuse Viorel și se cățără pe scaun, pentru a se putea uita pe masă. Era un mic băiețaș, dar avea totdeauna o mare poftă de mâncare.
   - Te-ai spălat pe mâini, Viorel? îl întrebă mama.
   - Nu sunt murdare, răspunse supărat Viorel.
   - Ba da, sunt, îl asigură mama și îl luă cu ea în baie.
   - Acum uită-te la apă, băiete. Apa era foarte murdară.
   - Nu m-am gândit că mâinile mele ar putea fi așa de murdare, admise Viorel. M-am gândit, că ele sunt curate!
   - De ce trebuie de fapt să ne spălăm pe mâini înainte de masă? a vrut să știe el, doar nu mâncăm cu degetele.
   Mama zâmbi, căci adesea văzuse cum Viorel, mai ales când era de mâncare mazăre, se ajuta cu degetele, ori de câte ori acestea se rostogoleau de pe furculiță.
   - Așa este, confirmă ea, dar nu atingi câteodată mâncarea cu mâinile, când iei felia de pâine în mână? Și, băiatul meu, în mizerie trăiesc mulți germeni otrăvitori, de la care te poți îmbolnăvi dacă mănânci prea mulți din aceștia.
   Când mergea la culcare, mama îi citea totdeauna micuțului Viorel o istorisire din Biblie. Și în această seară, ea a ales câteva versete din Matei 23, pentru a-i arăta băiatului ei că doar curățirea exterioară nu este suficientă. Domnul Isus a vorbit cu fariseii, care își spălau deseori mâinile și se credeau astfel curați și fără cusur. Ah, ei treceau cu totul cu vederea că și inimile lor trebuiau să fie curățite! „Voi curățiți partea de afară a paharului și a blidului, dar înăuntru sunt pline de răpire și de necumpătare. Fariseu orb! Curăță întâi partea dinăuntru a paharului și a blidului, pentru ca și partea de afară să fie curată.“
   - Sunt și eu pe dinăuntru murdar? se minună Viorel.
   - Noi toți, copile. Biblia spune că noi toți nu suntem curați, pentru că ne-am născut așa. Noi avem deseori gânduri păcătoase și facem ce este rău. Aceste lucruri murdăresc inimile noastre. Oricât am încerca noi înșine să înlăturăm această murdărie, ea rămâne! Ce bine este că Mântuitorul a venit din cer, pentru a ne spăla de mizeria păcatului nostru și pentru a face inimile noastre curate și luminoase!
   - Ah, mami, doresc ca și pe mine să mă facă curat pe dinăuntru! răspunse gânditor Viorel. – O dorință, pe care Domnul Isus a împlinit-o cu siguranță!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu