duminică

Cel mai bun prieten



Dragă băiat, dragă fată,

Ai un prieten?
Ai o prietenă?
Este ceva frumos să ai un prieten/prietenă – nu-i aşa? Ce preţuieşti în mod deosebit la prietenul tău sau ce crezi tu că reprezintă prietenia?

Haideţi să enumerăm câteva lucruri:
Îmi doresc fidelitate.         Eu sunt fidel.
Îmi doresc amabilitate.     Eu sunt amabil.
Eu iert greşelile.                Mie mi se iartă greşelile.
Eu sunt sincer.                   Prietenul meu este sincer cu mine.

Observi că sunt caracterisitici, care trebuie să vină din ambele părţi. Tu aştepţi de la prietenul tău, ca să fie fidel cu tine – iar el este fidel, pentru că i-ai arătat fidelitate. Aşa poate să se dezvolte o prietenie, când fiecare dă celuilalt ceea ce şi el aşteaptă de la celălalt.
Din păcate, câte o prietenie „se strică”, pentru că o parte nu ia în seamă această reciprocitate. Dacă „porţi ranchiună” prietenului tău pentru un lucru şi nu eşti gata să ierţi, şi la el rămâne o suspiciune. Atunci, legătura se rupe. Această ruptură devine adesea mai mare decât a fost mai înainte prietenia – şi nu este bine.
Pe un nivel mult mai înalt este prietenia, care nu pune cerinţe, care nu aşteaptă nimic, ci de la sine merge în întâmpinarea celuilalt.
Domnul Isus Şi-a dat viaţa Sa pentru noi, când la noi nu era nimic de iubit, când eram încă păcătoşi.
Îl cunoşti ca Prietenul tău?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu