duminică

Pace în loc de ceartă



   „Poc!”, uşa camerei de lucru se închise încet şi tânărul se strecură încet pe uşă. În ochii lui străluceau lacrimi, dar el ştia că prietenul său părintesc avea dreptate. Au vorbit mult timp împreună, iar acum trebuia să facă ultimele pregătiri pentru călătorie. Pentru călătoria de care se temea aşa de mult!
   Dar şi în cămăruţă stătea un bărbat cu faţa tristă. Îl îndrăgea pe tânărul slujitor şi îi venea foarte greu să se despartă de el. Tânărul l-a ajutat aşa de mult, tocmai acum când era un întemniţat. El nu se afla chiar într-o închisoare, avea voie să locuiască într-o casă, dar nu se putea mişca liber. Tot timpul era supravegheat şi nu avea voie să-şi părăsească locuinţa. De câte ori nu a rezolvat Onisim pentru el un comision sau ceva asemănător. Şi cât de mult s-a bucurat totdeauna, când seara puteau să vorbească împreună şi nu era aşa de singur! Dar oricât de mult a vrut, nu l-a putut opri pe Onisim, ci a trebuit să-l trimită acasă.
   Acasă – acolo nu a fost niciodată un acasă pentru Onisim. Trebuia să muncească sub stăpânirea unui stăpân sever, dar drept. Onisim nu s-a simţit deloc bine acolo. Şi atunci a plecat de acolo. Ce scandal! Un sclav care dezerta era pedepsit rău, când stăpânul lui îl primea înapoi. De aceea, mai bine nu s-ar fi dus niciodată înapoi acolo. El se temea mult de stăpânul său.
   Dar exact aceasta dorea Pavel acum să obţină: Onisim trebuia să se întoarcă la Filimon, dar nu pentru a fi pedepsit, ci pentru a fi primit cu dragoste, pentru că aveau acum aceeaşi credinţă în Isus Hristos.
   Pavel putea să-şi amintească exact, când l-a văzut prima dată pe Onisim şi apoi a înţeles că tânărul sclav s-a făcut vinovat prin evadarea lui.
   Onisim a recunoscut înaintea Domnului Isus toate faptele sale rele şi a devenit un copil fericit al lui Dumnezeu.
   Mult timp, Pavel s-a gândit ce ar trebui să facă. În sfârşit a luat o bucată de pergament, a înmuiat pana în călimară şi a început să scrie:

Către preaiubitul Filimon, tovarăşul nostru de lucru!

   Har şi pace de la Dumnezeu, Tatăl nostru, şi de la Domnul Isus Hristos! Mulţumesc totdeauna Dumnezeului meu ori de câte ori îmi aduc aminte de tine în rugăciunile mele, pentru că am auzit despre credinţa pe care o ai în Domnul Isus şi dragostea faţă de toţi sfinţii. În adevăr, am avut o mare bucurie şi mângâiere pentru dragostea ta, fiindcă, frate, inimile sfinţilor au fost înviorate prin tine.
   Vreau să-ţi fac o rugăminte în numele dragostei, eu, aşa cum sunt, bătrânul Pavel; iar acum întemniţat pentru Hristos Isus. Te rog pentru copilul meu, pe care l-am născut în lanţurile mele: pentru Onisim. Ţi-l trimit înapoi, pe el, inima mea. Dacă mă socoteşti dar ca prieten al tău, primeşte-l ca pe mine însumi. Şi, dacă ţi-a adus vreo vătămare sau îţi este dator cu ceva, pune aceasta în socoteala mea.
   Da, frate, fă-mi binele acesta în Domnul; şi înviorează-mi inima în Hristos! Ţi-am scris bizuit pe ascultarea ta, şi ştiu că vei face chiar mai mult decât îţi zic.

Pavel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu