miercuri

O lumină într-un loc întunecos



   Când eram mică, a venit în casa noastră o angajată din O. Ea se numea Cati. Nu era cu mult mai în vârstă decât mine şi nu fusese niciodată plecată de acasă. A trebuit să împart cu ea dormitorul. În prima seară m-am mirat că ea pierdea aşa de mult timp şi nu se pregătea de culcare. Eu eram de mult timp în pat. Părea că mai intenţiona să facă ceva, dar nu îndrăznea. În sfârşit spuse:
   „Ai ceva împotrivă dacă mai citesc puţin? Când am plecat de acasă, i-am promis mamei să citesc în fiecare seară un capitol din Biblie. Doresc să-mi ţin promisiunea.”
   Apoi îşi scoase Biblia, o aşeză pe masă, o deschise şi începu să citească. Am observat totul foarte exact, dar n-am spus nimic. Dar când Cati, după ce a închis cartea, a împins de scaun şi a îngenuncheat pentru a se ruga, am râs tare. Aşa de neştiutoare şi de rea eram! Eu nu mă rugam deloc şi nu văzusem până atunci pe nimeni să se roage în genunchi.
   Dar Cati nu s-a lăsat iritată. Ea a citit şi s-a rugat apoi în fiecare seară tot timpul cât a rămas la noi. În curând nu am mai râs, ci am devenit serioasă şi gânditoare. M-am gândit la Dumnezeu şi la veşnicie şi aş fi dorit să am şi eu pacea în inimă pe care o avea Cati. Dar n-am întrebat-o nimic, iar ea de asemenea nu a spus nimic despre ce purta în inima ei. Poate se gândea că voi râde iarăşi de ea. Dar exemplul Catiei mi-a fost mărturie şi îndemn suficient. Când ea a părăsit casa noastră, am căutat mai departe. Şi când am aflat că vecinii noştri erau creştini credincioşi, m-am ţinut de ei. Prin discuţiile cu ei L-am găsit pe Domnul Isus.
   Oare a aflat acea Cati din O. vreodată că eu L-am găsit pe Mântuitorul prin mărturia ei credincioasă? Dacă nu, va afla odată în cer.
   Poate gândeşti acum că nu ai nevoie de prea mult pentru a fi o mărturie pentru Mântuitorul. Dar îndrăzneşti să citeşti şi să te rogi în faţa unui nou tovarăş de cameră? Trebuie să existe ceva în tine! Dumnezeu pune atunci binecuvântarea Sa, iar inimile noastre sunt fericite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu