vineri

Prin lume cutreierat-am

Prin lume cutreierat-am
Şi lumea-i frumoasă nespus,
Dar pace deloc nu aflat-am,
Nicidecum, orişiunde m-am dus.

Această cântare a fost compusă de principesa Eleanore von Reuss. Ea a trăit din 1835 până în 1903. La vârsta de șase ani și-a pierdut tatăl și astfel și-a petrecut copilăria în castelul bunicilor ei. Ea învăța ușor și citea cu multă plăcere. Când a împlinit opt ani a scris primele ei scurte poezii. La douăzeci de ani, în 1855, s-a căsătorit cu principele Heinrich von Reuss și a trăit până la moartea acestuia ca soție și mamă fericită în satul Jänkendorf (Polonia de astăzi). Acolo a compus toate cântările ei.

În cântarea ei Prin lume cutreierat-am..., ea vorbește despre lume, oboseala și munca oamenilor și despre vina lor. Dar ea vorbește și despre odihna pe care creștinul credincios o găsește în Domnul Isus. Dumnezeu m-a condus, prin harul Său, atât prin ani luminoși, cât și prin ani triști, a scris poeta, care a găsit prin sângele Mielului eliberarea de vina ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu