sâmbătă

Bătaia cu bulgări de zăpadă



   În piaţă se încinse o mare bătaie cu bulgări de zăpadă. Mai mulţi băieţi, cu obrajii roşii, aruncau unii în alţii cu bulgări de zăpadă. Râsul şi ţipetele lor se auzeau până departe.
   Deodată se auzi o lovitură surdă şi un zăngănit ascuţit. Băieţii amuţiră şi priveau consternaţi spre vitrina magazinului din colţul cel mai de jos al pieţei. Geamul mare era spart!
   La început, băieţii au stat ca paralizaţi. Apoi se uitară scurt unul la altul şi în următoarea clipă nu se mai văzu nici unul. Se ascunseră după colţul unei case din apropiere.
   Numai Radu rămăsese la faţa locului. El aruncase acel bulgăr de zăpadă. Iar acum să fugă şi să dispară, fără să recunoască fapta sa? Nu, nu voia să facă aşa ceva. Nu aparţinea el Domnului Isus? Desigur, ceilalţi băieţi strigau din ascunzătoarea lor: „Radu, fugi! Radu, prostule, dispari, vine proprietarul magazinului!” Dar Radu rămase pe loc. Nu auzise strigătele băieţilor? Sau n-a vrut sa le audă?

   Sosi proprietarul magazinului.
   - Cine a aruncat cu bulgărele de zăpadă?
   Nervos, bărbatul stătea în faţa băiatului.
   - Eu, recunoscu Radu.
   - Şi mai îndrăzneşti să-mi spui aceasta cu atâta linişte! Bărbatul aproape nu se putea stăpâni. O asemenea neruşinare, o asemenea obrăznicie!
   - Nu ştii că părinţii tăi trebuie să plătească geamul până la ultimul ban?
   - Da, răspunse Radu, ştiu. Dar... n-am vrut să mint.
   Proprietarul magazinului se uită cu ochi mari la băiat. Mai exista într-adevăr aşa ceva? Imediat dispăru mânia şi agitaţia sa. Apoi întrebă:
   - Băiete, cum te cheamă?
   - Vă rog să-mi spuneţi mai întâi cum vă pot despăgubi. Cred că mama nu are bani să plătească geamul.
   Proprietarul magazinului răspunse:
   - Mă bucur că te gândeşti la mama ta. Nu va suferi nicio pierdere. Ascultă-mă! De câte ori va ninge iarna aceasta, vei veni cu lopata şi mătura la uşa casei mele şi vei îndepărta zăpada de pe trotuar! De acord?
   Radu acceptă.
   Oamenii care locuiau în jurul pieţei au rămas uimiţi de punctualitatea şi perseverenţa cu care Radu şi-a îndeplinit promisiunea sa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu