duminică

Conținut: bun – Scris: urât

 

   "Ați putea, vă rog, să etichetați pentru mine aceste dosare?" Cu aceste cuvinte s-a adresat angajata băncii, doamna Drewes, colegului ei, domnul Bold. "Aveți un scris de mână mult mai bun decât al meu." Angajatul a fost bucuros să o ajute pe colega lui și, în timp ce scria cuvintele pe o bucată de hârtie pe dosar, doamna Drewes l-a întrebat: "Cum de aveți un scris de mână atât de frumos? Probabil ați exersat cu multă sârguință scrisul de mână când ați fost elev."

   "Da, așa este, am exersat mult", a răspuns domnul Bold, "dar eforturile mele nu au avut succes. Dimpotrivă, pe când aveam vreo doisprezece ani, aveam un scris foarte urât. Stricam aproape orice lucrare cu mâzgăliturile mele. Atunci au apărut primele pixuri. Tatăl meu mi-a cumpărat unul dintre aceste instrumente moderne de scris în speranța că mă va ajuta să scriu mai bine. Dar această dorință nu s-a materializat. Într-o zi, sub eseul meu era scris: Conținut: bun – Scris: urât! Dedesubt, profesorul notase: Gerold, scrisul tău de mână trebuie să se îmbunătățească. Dar cum? Eram disperat. În necazul meu, m-am rugat la Dumnezeu să mă ajute. Și El a făcut-o, dar într-un mod complet diferit de cum mă așteptam.

   Pe atunci, nouă, băieților din clasa noastră, ne plăcea să ne petrecem timpul înainte de ore jucându-ne cu mingea. Odată am uitat să ne oprim la timp. A sunat clopoțelul școlii și a trebuit să fugim pentru a nu întârzia la ore. În grabă, m-am lovit cu mâna dreaptă de stâlpul porții de la curtea școlii. În timpul lecției am simțit o durere foarte ascuțită. Degetul arătător drept s-a îngroșat foarte tare. Puteam să scriu cu dificultate doar ținând pixul între degetul mare și cel mijlociu. Abia după câteva săptămâni am putut să-mi folosesc degetul arătător fără durere. Am fost uimit să realizez că scrisul meu de mână arăta acum complet diferit de cel de dinainte. Nu a trecut mult timp până când profesorul a scris sub eseul meu: Scris: bun. După cum vă puteți imagina, am fost foarte fericit și i-am mulțumit lui Dumnezeu că mi-a ascultat rugăciunea."

   Domnul Bold i-a înmânat colegei sale dosarele etichetate în timpul conversației și a continuat: "La sfatul profesorului meu, am aplicat pentru un post de ucenic la banca noastră de aici. După cum mi-a spus profesorul mai târziu, a aflat și el ulterior, în urma unei discuții cu directorul băncii, că în acel an nu urma să fie angajat de fapt niciun ucenic.

   În orice caz, i s-a spus că era absolut necesar ca solicitantul să aibă un scris ordonat; deoarece o mare parte din contabilitate se făcea încă manual, trebuia să se acorde o mare importanță acestui aspect. Când profesorul meu a prezentat apoi caietele mele de școală domnilor responsabili, nu au mai existat rezerve în această privință. Am fost angajat. Prin urmare, pot considera nu numai scrisul meu de mână, ci și munca și profesia mea, pe care o practic de 35 de ani la același institut, ca fiind un dar de la Dumnezeu."

   Între timp, doamna Dewers și-a luat dosarele sub braț, i-a mulțumit pentru inscripționare, dar mai ales pentru cadou. "A fost o poveste interesantă", a spus ea. "Am învățat astăzi că poți avea experiențe minunate cu Dumnezeu."

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu