miercuri

Eclipsa de soare



   - Mamă, astăzi am vorbit la școală despre eclipsa de soare care va fi în curând. Este foarte captivant, pentru că atunci în mijlocul zilei se va face întuneric. Păcat că aici nu se va vedea deloc, spuse Mircea entuziasmat, intrând în bucătărie. Mai avea ghiozdanul pe spate și pantofii în picioare.
   Mama lui îl salută bucuroasă:
   - Bună, Mircea, mă bucur că ai avut o zi captivantă la școală. Spală-te pe mâini și du-ți ghiozdanul în cameră, pentru că putem mânca imediat.
   Sora mai mică a lui Mircea, Rebeca, o trase pe mama de fustă.
   - Ce este o eclipsă de soare?
   - Mircea poate să-ți explice imediat la masă.
   După ce au mulțumit pentru mâncare, Mihai începu imediat:
   - Învățătoarea ne-a spus că se poate vedea în America cum luna acoperă soarele. Dar nu total, numai parțial. Asta se numește eclipsă parțială de soare.
   Mama încuviință.
   - Când am fost mică, am observat și eu odată o eclipsă de soare, a fost într-adevăr captivant.

Informație pentru voi:
   O eclipsă totală de soare, când soarele este acoperit total de lună, se poate observa numai pe o suprafață de câteva sute de kilometri.
   La o eclipsă parțială de soare, suprafața, pe care cade umbra pe jumătate a lunii, este mult mai mare.
   Eclipsa parțială de soare din 23 octombrie 2014 se va putea vedea foarte bine de pe malul american al Pacificului, unde evenimentul se va întâmpla după-masa, în timp ce în Estul Americii în acel timp soarele va apune deja. În Estul cel mai îndepărtat al Rusiei se va observa eclipsa în timpul apusului soarelui.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu