luni

Un predicator original


   Aici sunt două întâmplări din viața unui predicator original, care a lucrat în secolul al XVIII-lea în Berlin.

   El avea în biserica lui o femeie care avea tot timpul ceva de comentat de câte ori venea el la ea. Într-o zi când a început iarăși să-și spună plângerea ei veche, el a întrebat-o:
   - Aveți o carte de cântări?
   - Da.
   - Aduce-ți-o!
   Ea a adus-o. Predicatorul a deschis-o și a spus:
   - Vedeți aici se află cântarea „Ce face Dumnezeu, este plăcut”. Acum o rup de aici!
   S-a prefăcut că o rupe.
   - Domnule pastor, doar nu veți...
   - Da, pentru că dumneavoastră nu o mai credeți!
   Acest lucru a atins-o pe femeie; ea s-a rușinat și a învățat să-și acordeze în viitor sufletul ei spre bucuria Domnului și spre lauda Numelui Său sfânt.

   Printre ascultătorii săi era și un pantofar, un bărbat destoinic. Dar avea obișnuința să condamne aspru pe aceia a căror pocăință nu se derulase ca a sa. Predicatorul a auzit acest lucru și a trimis după el.
   - Te rog ia-mi măsura pentru o pereche de cizme și după aceea și pentru o pereche pentru fiul meu! Dar îți spun de acum că trebuie să-mi promiți că cizmele mele și ale fiului meu trebuie să le faci după un calapod!
   - Dar este imposibil! a spus acesta râzând.
   Predicatorul a răspuns:
   - Deci, dacă tu nu poți face toate cizmele după un calapod, nici nu trebuie să mai pretinzi în viitor ca toți oamenii să se pocăiască după un calapod. Dumnezeu este minunat și în faptul cum cheamă la Isus și mântuiește.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu