vineri

Te-ai schimbat? (o întâmplare adevărată din Venezuela) (2)


   A doua zi, după meciul de base-ball, după plecarea băieților, George rămase să stea de vorbă cu Ioan. „Ioan”, zise el, „eu am mai auzit vorbindu-se despre Isus. De fapt, acum trei ani, L-am acceptat ca pe Mântuitorul meu, dar de atunci am făcut o proastă impresie ca creștin. Știu că Biblia spune că sunt o făptură nouă, dar n-am trăit în consecință!”
   „Povestește-mi cum a fost!” zise Ioan. Atunci George îi explică ce s-a întâmplat de și-a părăsit casa părintească. „Tu păreai diferit de ceilalți băieți”, zise Ioan. „Acum trebuie să-I mărturisești Domnului toate greșelile tale și să-I ceri să te ajute să faci ceea ce trebuie. Poate că vrea să te reîntorci la familia ta. Poate că le vei vorbi și lor despre Domnul Isus Hristos. S-ar putea ca și ei, părinții tăi, să devină făpturi noi în Hristos.”
   „Îl voi ruga pe Domnul să mă ierte, dar NU mă întorc acasă”, zise George. „Tatăl meu ar putea să mă omoare.”
   „Să încercăm totuși”, zise Ioan. „Vino la mine acasă și, într-o zi, când vei dori tu, vom merge împreună să-i vizităm pe părinții tăi, ca să sondăm terenul.”



   George acceptă propunerea lui Ioan. Părăsi bordeiul și se mută la Ioan, în unica lui cameră. A trebuit să doarmă într-un hamac, dar aceasta nu l-a deranjat cu nimic. Era mulțumit de clipele petrecute împreună cu Ioan, vorbind despre Dumnezeu și rugându-se Lui.
   Partidele de base-ball continuară, ca și conversațiile pe teme biblice de la sfârșitul lor. În curând, unii din membrii echipei L-au acceptat pe Isus ca Mântuitor al lor. George și Ioan erau cu adevărat mulțumiți.
   Într-o zi, Ioan zise: „Hai să-i vizităm mâine pe părinții tăi.” George a fost de acord, dar în noaptea aceea n-a putut dormi de îngrijorare, gândindu-se cu rușine la modul cum își părăsise casa părintească.
   În cele din urmă, se coborî din hamac și se rugă: „O, Doamne, nu prea mi-am ajutat părinții. Nu mi-am dat niciodată seama cât de mult au ei nevoie de Tine. Și ei au nevoie să fie transformați acceptându-L pe Domnul Isus în inimile lor. Vino în ajutorul nostru, căci mâine mergem să-i vedem. Îți cer aceasta în Numele lui Isus. Amin.” Apoi George a adormit.
   Când George s-a trezit, soarele strălucea puternic. S-a îmbrăcat și a mâncat. Ioan l-a întrebat ce gândește cu privire la vizita la părinții lui. „Acum este în regulă. Aseară, însă, am fost într-adevăr tulburat, dar L-am rugat pe Domnul să ne ajute astăzi.”





   Odată ajunși în fața casei, George a fost încurcat de-a binelea. Inima îi bătea tare. Ioan ciocăni la ușă. Se auziră pași apropiindu-se, ușa se deschise și în prag apăru mama lui George. Un moment ea rămase înmărmurită, apoi începu să strige: „George, băiatul meu, te-ai întors!” Îl cuprinse în brațe și amândoi începură să plângă. Cât era de mulțumit că s-a întors acasă! Mama lui îl iubea cu adevărat și-l dorea lângă ea.
   Calmul odată instalat, George și mama lui vorbiră despre motivul plecării lui de acasă și el îi mărturisi cât de mult regretă că a procedat așa.
   La rândul ei, mama îi spuse că și ea regretă și că este conștientă de faptul că nu fusese o mamă bună.
   Ioan a văzut că totul s-a aranjat. Le-a promis să revină să-i mai vadă, apoi a plecat lăsându-i pe George și pe mama lui fericiți că s-au regăsit.





   George se adaptă repede la noul ritm de viață din casa părintească. Și tatăl era mulțumit de reîntoarcerea băiatului și părea că se străduiește să fie un tată de familie mai bun. George se ruga zilnic ca Dumnezeu să-i vină în ajutor, ca să devină evident pentru părinții lui că el era o făptură nouă în Hristos. În casă dădea o mână de ajutor, era ascultător și găsea momente să-i vorbească mamei despre viața creștină. Ea nu a întârziat să-i spună: „George, constat că Domnul Isus a schimbat mult viața ta. Vreau același lucru și cu viața mea.” Apoi, spre marea bucurie a lui George, ea se rugă Domnului și Îi ceru ca El să devină și Mântuitorul ei.

   Acum erau doi care se rugau pentru tatăl lui George. El nu întârzie să observe că o mare schimbare se produsese în familie datorită cunoașterii lui Isus. A vrut să știe cum poate cineva deveni creștin. Câtă bucurie a fost în familie, când tatăl și-a dat seama că era păcătos și I-a cerut iertare Domnului! Astfel, toată familia a fost transformată. Ei puteau de acum să-I slujească împreună Domnului.


   Te-ai lăsat și tu transformat? Amintește-ți că Biblia spune: „Dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus, iată că toate lucrurile s-au făcut noi” (2 Corinteni 5.17). Ai cerut Domnului să-ți ierte păcatele? Vrei s-o faci acum? Isus a murit pe cruce pentru tine, tocmai ca să poți fi iertat și să devii o făptură nouă. Dacă vrei să-L primești în viața ta, roagă-te chiar acum și spune-I: „Doamne Isuse, Îți mulțumesc că ai murit pe cruce pentru mine. Știu că am păcătuit și că am făcut lucruri rele. Am nevoie de o viață transformată. Îți cer acum să vii în inima și în viața mea și să mă cureți de păcate. Fă din mine, Te rog, o făptură nouă. Amin.”






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu