miercuri

Fiți mulțumitori!

 

- Oh, nu, se văicărește Teo și se lasă în fotoliu. Nu pot să-mi fac un ou prăjit?

- Amin, spune bunica a doua oară, iar de data aceasta mai pronunțat.

- Am spus deja. Teo este puțin indignat de „răspunsul” bunicii la întrebarea lui.

- Ei, atunci s-a lămurit totul. Bunica ridică din umeri și începe să mănânce supa de legume.

- Ce s-a lămurit? Teo se încruntă.

- Ei, văicăreala și întrebarea ta, spune calm bunica.

- Cum așa? Eu întreb dacă nu aș putea mai bine să-mi fac un ou prăjit și tu spui: Amin! Acesta este răspunsul? Teo este foarte nerăbdător.

- Tocmai ai mulțumit pentru mâncarea noastră și câteva secunde mai târziu a început văicăreala. Într-adevăr, ești foarte nemulțumitor!

În primul moment, Teo este puțin uluit, deabia acum își dă seama câtă dreptate are bunica.

- Ei, da, spune el și zâmbește strâmb, dar nu am mulțumit pentru supă, ci pentru mâncare, așa că pot să mă refer și la oul din frigider.

Acum bunica trebuie să râdă. Tipic Teo, care are o scuză tot timpul.

- Tu mănânci în orice caz farfuria cu supă, concluzionează ea. După aceea nu am nimic împotrivă dacă își prăjești un ou... și mie unul, spune bunica și râde.

Nemulțumirea lui Teo dispare imediat.

- Pe locuri fiți gata, start! Teo apucă în grabă lingura de supă.


Bunica și Teo mănâncă în tihnă ochiurile și pâinea prăjită. Amândoi sunt foarte fericiți.

- Plângerile cu privire la mâncare nu sunt nimic altceva decât nemulțumire față de Dumnezeu, să reții bine acest lucru. Și eu de asemenea!

- Dar trebuie să-mi placă totul? vrea să știe Teo.

- Nu, nici mie nu-mi place totul la fel de bine. Totuși, nu este o scuză! Nu așteaptă nimeni ca să izbucnesc de fericire, dar nici să mă văicăresc nu merge! Imaginează-ți că tu dăruiești ceva cuiva și acela se văicărește de acel lucru în prezența ta. Pfui!

- Da pfui, murmură Teo.

- Ce? Bunica se încruntă.

- Ei..., Teo râde, supa ta, și își dă capul pe spate și râde.

- Așteaptă, și bunica îi umple din nou farfuria cu supă.

- Mulțumesc. Teo lasă jos pâinea prăjită și începe imediat cu supa de legume. A fost mai bună decât m-am gândit!

- Mâine gătești tu, decide bunica.

- O, da! Teo este bucuros.

- Ce vei pregăti? vrea să știe bunica.

- Șnițel, cartofi prăjiți și varză murată, explică Teo imediat.

- Uh, bunica se strâmbă. Dar acestea nu se potrivesc împreună, obiectează ea.

- Ce se pune pe masă se mănâncă, spune Teo cu o față solemnă. Ia-l ca exemplu pe dragul tău Teo!

- Atât de drăguț, spune bunica. 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu