duminică

Vulpile mici

 

   Miercuri, bunica m-a rugat să-i culeg coacăzele. Acesta nu este unul dintre lucrurile pe care le prefer, dar îmi place prăjitura pe care bunica o face cu ele. Cu toate acestea, când m-am apropiat de tufișuri, am observat că cineva se servise deja cu fructele de pădure. Un hoț trebuie să fi fost în grădina bunicii! Păsările au fost excluse din start ca fiind vinovate, pentru că pe jos erau frunze și crengi rupte. Așa că la început am suspectat-o pe fetița vecinilor. Dar, oricât de mult am căutat, nu existau urme de pantofi de copii în grădină.

   În zilele următoare, am făcut mai multe ture în jurul grădinii, dar nu am prins pe nimeni. Dar, în cele din urmă, răbdarea mea a dat roade și sâmbătă am reușit să rezolv misterul fructelor de pădure furate. Afară se lăsase deja amurgul. Mă apropiam din nou în liniște de grădină dinspre drum, când am prins hoțul în flagrant: era o vulpe slabă și cam ciufulită care tocmai smulgea cu poftă ultimele coacăze de pe tufiș. Am alungat-o repede, pentru că vulpile nu au ce căuta în grădină.

   Bunica mi-a citit mai târziu un pasaj biblic despre acest lucru din Cântarea Cântărilor: „Prindeți-ne vulpile, vulpile cele mici, care strică viile, căci viile noastre sunt în floare” (Cântarea Cântărilor 2.15). Ea mi-a explicat că vulpile cele mici din acest pasaj biblic au un sens figurat. Vulpile cele mici reprezintă micile lucruri rele care se pot strecura în viața noastră fără să fie observate și care, la un moment dat, pot provoca un mare rău.

   Astfel de vulpi mici sunt, de exemplu, minciunile sau gândurile invidioase. Poate ne dorim să avem ceva ce are altcineva și îi purtăm râcă. Deoarece am o problemă cu invidia și gelozia – mai ales când mă compar cu prietenii mei super-atletici – am luat notă de următoarele cuvinte ale bunicii:

   „Băiatul meu, dacă descoperi în viața ta mica vulpe a invidiei, cere-I imediat ajutorul Domnului Isus! Căci scrie chiar la începutul Bibliei: «Să nu poftești ... vreun alt lucru care este al aproapelui tău» (Exod 20.17). Domnul Isus știe exact de ce ai nevoie și de ce nu ai nevoie. El este Creatorul tău și te iubește nespus de mult – cu aspectul tău special și cu abilitățile tale speciale. Să reții că ești valoros în ochii Lui și fii recunoscător și mulțumitor! Apoi poți alunga rapid mica vulpe a invidiei înainte ca ea să poată face vreun rău vieții tale.”

   Sper că acest sfat te va ajuta și pe tine dacă descoperi o „vulpe mică” în tine!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu