duminică

„Să lumineze și lumina voastră”


   Horațiu avea 13 ani când s-a mutat de acasă într-un oraș străin pentru a frecventa acolo o școală. Părinții l-au adus la gară și l-au încurajat încă o dată să rămână credincios în toate situațiile Mântuitorului lui și să nu neglijeze citirea Cuvântului lui Dumnezeu și rugăciunea.
   Horațiu nu făcuse până atunci niciodată o călătorie așa de lungă și nu călătorise într-un vagon de dormit. Când s-a făcut seară și ceilalți călători și-au căutat paturile pentru a se odihni, și-a făcut și el patul. Dar înainte de a se pune în pat, s-a așezat pe marginea patului, și-a scos Biblia și a citit un scurt pasaj din Cuvântul lui Dumnezeu, așa cum făcea acasă în fiecare seară. Într-adevăr, inima îi bătea cu putere când a văzut că ceilalți bărbați se uitau la el. Dar nu s-a rușinat. Apoi a îngenuncheat și s-a rugat așa cum era obișnuit de acasă. La final s-a pus în pat, a tras perdeaua și a adormit în pace.
   În compartiment se mai aflau încă trei călători, dintre care unul era creștin. Ceilalți doi erau comercianți, care nu-L cunoșteau pe Domnul Isus ca pe Mântuitorul lor personal. Când unul dintre ei l-a văzut pe Horațiu citind și rugându-se, trecutul a reînviat în el. S-a uitat la ceilalți doi bărbați și a spus:
   - A trecut foarte mult timp de când am văzut așa ceva. Și mama mea m-a învățat să mă rog și mi-a citit din Cuvântul lui Dumnezeu. Dar – am neglijat toate acestea, pentru că m-am considerat inteligent și am crezut că pot să reușesc și fără rugăciune și fără Cuvântul lui Dumnezeu. Dar m-am înșelat. Cât de săracă este viața mea – în ciuda mulților mei bani! Cum pot să mă împac cu Dumnezeu?
   Creștinul a vorbit mult timp serios și insistent cu cei doi bărbați în timp ce trenul mergea prin noaptea întunecoasă. Ei s-au lăsat conduși la Domnul Isus, s-au căit și au primit în credință mântuirea veșnică.

„Voi sunteți lumina lumii. O cetate așezată pe un munte nu poate să rămână ascunsă... Tot așa să lumineze și lumina voastră înaintea oamenilor, ca ei să vadă faptele voastre bune și să slăvească pe Tatăl vostru, care este în ceruri.” Matei 5.14 și 16

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu