joi

Luptă în zăpadă


   Benaia este numit erou în Biblie! Vrei să fii și tu curajos ca Benaia? Ai putea învăța câte ceva de la el.
   Era iarnă, era zăpadă peste tot, iar Benaia a făcut ceva extraordinar.
   „S-a coborât în mijlocul unei gropi pentru apă unde a ucis un leu, într-o zi când căzuse zăpadă.”
   Această frază este scrisă de două ori în Biblie; iată cât de importantă a fost pentru Dumnezeu! Mai întâi în 2 Samuel 23, versetul 20 și apoi în 1 Cronici 11, versetul 22. Privește cu atenție ce a făcut Benaia! Atunci îți vei da seama că a fost cu adevărat un erou!
   În primul rând, a ucis un leu. Când vei merge la grădina zoologică, oprește-te în fața cuștii leului și gândește-te la Benaia: a ucis un animal atât de mare și de puternic. Un leu poate rupe cu o singură mușcătură gâtul unei gazele capturate. Iar când leul începe să răcnească – te bucuri că între el și tine este un grilaj de metal. Răgetul său este atât de puternic, încât îl poți auzi la câțiva kilometri distanță.
   A fost o luptă periculoasă. Să transferăm acest lucru în viața de zi cu zi: în comparație cu Benaia, adesea avem de-a face doar cu probleme mici. Rămâi ferm sau renunți imediat?
   În al doilea rând, Benaia a trebuit să coboare într-o groapă, o groapă în care se afla un leu. Nu avea nicio posibilitate de evadare, nicio posibilitate de scăpare, plus zăpadă și gheață. Dar Benaia știa: Acest leu este foarte periculos pentru noi! De aceea a fugit imediat acolo și a intrat în această situație incomodă – într-o groapă.
   Oricine vrea să facă ceva pentru Dumnezeu astăzi trebuie să fie pregătit să renunțe la confort și uneori și la siguranță. Dumnezeu trimite astfel de „eroi” curajoși și pregătiți să le vorbească oamenilor despre Domnul Isus în gări sau în benzinăriile de pe autostradă. Sau Își trimite oamenii în Rusia, în China sau în Africa, ca misionari. Acolo sunt singuri într-o țară străină, încât uneori se simt ca într-o groapă cu un leu, dar ei știu: Dumnezeu m-a trimis ca să lupt și să lucrez pentru El chiar aici.
   În al treilea rând, într-o zi cu multă zăpadă, Benaia a trebuit să facă ceva atât de dificil. În Israel, nu a fost și nu este adesea multă zăpadă ca la noi, dar Benaia nu a lăsat vremea rea să îl oprească.
   De multe ori avem tot felul de scuze atunci când trebuie să facem ceva, nu-i așa? Atunci când simțim că Dumnezeu are o misiune pentru noi, uneori ne place să ne ferim de ea. Poate că, uneori, persoane în vârstă sau bolnave au așteptat în zadar o vizită – iar eu am fost prea leneș sau mi-a fost prea frig pentru a le vizita. Sau nu am avut „timp” să mă ocup puțin de frățiorii mei mai mici și de surorile mele. Și câți oameni sunt în țara noastră și nu numai, care așteaptă ca cineva să le vorbească despre Mântuitorul Isus Hristos și cum să fie mântuiți și fericiți! Și de multe ori nici măcar nu mă gândesc la aceasta.
   Benaia a fost cu totul altfel: a făcut un lucru dificil, l-a făcut într-un loc dificil, inconfortabil și l-a făcut în circumstanțe dificile! A putut face acest lucru, pentru că Îl cunoștea pe Dumnezeu și știa: Dumnezeu mi-a dat această lucrare și El mă ajută.
Vrei și tu să fii un astfel de luptător pentru Dumnezeu în micile tale lucrări pe care le ai de făcut?
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu