vineri

Isus - Ușa către Dumnezeu

 

   Ați văzut vreodată o turmă de oi? Pe vremea când Domnul Isus trăia pe pământ, oile făceau parte din viață la fel de mult ca mașinile sau computerele din zilele noastre. Practic, toată lumea avea oi. Oamenii aveau nevoie de laptele și carnea lor pentru hrană și de lâna lor pentru îmbrăcăminte.
 
   În timpul zilei, ciobanul își ducea turma la pășune și trebuia să fie tot timpul cu ochii pe ea, pentru că nu existau garduri, dar erau prădători sălbatici care alergau în voie. Pentru noapte, ciobanul ducea oile într-un țarc. Aici erau și oile altor ciobani. Adăpostul era o curte închisă sau împrejmuită. Aici turma era destul de în siguranță față de prădători, hoți și tâlhari. Isus folosește exemplul unui păstor cu oile sale pentru a explica cine Îi aparține și cum îi tratează pe cei care sunt proprietatea Sa.
 
Cine ce reprezintă?
   Toate oile din curte îi reprezintă pe israeliții. Chiar și în Vechiul Testament, Dumnezeu Își compara poporul Israel cu o turmă de oi. Curtea pentru oi a fost înțelegerea lui Dumnezeu cu Israelul. Dumnezeu le promisese: Dacă veți păzi poruncile mele (legea), vă voi binecuvânta. Dumnezeu îl separase astfel pe Israel de toate celelalte popoare, îi îngrădise, ca să spunem așa.
   Hoții și tâlharii sunt conducătorii evreilor, cărora oile nu le aparțin. Ei conduc cu cruzime poporul și se comportă ca niște hoți.
   Păstorul cel bun este Domnul Isus.
   Oile care Îl urmează pe Păstorul cel bun sunt toți cei care cred în Isus Hristos.
 
„Eu sunt Ușa!” - Ce înseamnă aceasta?
   Acum Isus le spune ascultătorilor Săi: „Eu sunt Ușa. Dacă intră cineva prin Mine, va fi mântuit; va intra și va ieși și va găsi pășune” (Ioan 10.9). - Ce vrea să spună El prin aceste cuvinte? Isus Hristos vrea să fie Mântuitorul tău. De aceea spune: „Eu sunt Ușa oilor”. - Dacă observi că ai nevoie de iertarea păcatelor tale, numai Isus te poate ajuta. Fără El, vei fi pierdut.
   Domnul Isus te poate ajuta și te va salva - dacă crezi în El. Cum? De exemplu, te poți ruga Lui astfel sau ceva asemănător: „Doamne Isuse, îmi pare rău că am trăit fără Tine până acum. Am făcut, am gândit și am spus lucruri rele (enumeră tot la ce te poți gândi!). Îți mulțumesc pentru că ai vrut să mă salvezi. De acum înainte, vreau să trăiesc cu Tine”.
   Dacă te rogi lui Dumnezeu atât de sincer, El te va ierta și îți va da viață veșnică. Atunci vei fi în siguranță cu Domnul Isus pentru totdeauna!
 
Intrarea și ieșirea cu Isus Hristos
   Domnul Isus îți permite „să intri și să ieși”. Ce înseamnă aceasta? Prin „a intra”, Domnul Isus ne spune că, în calitate de creștin, poți avea contact cu El și poți vorbi cu El în rugăciune.
   De asemenea, poți „ieși” cu Isus atunci când le spui prietenilor și vecinilor tăi că Isus a devenit Mântuitorul tău. Ar trebui să-i inviți și pe ei să vină la El.
   Păstorul tău, Isus Hristos, este mereu cu tine. El merge cu tine la școală și te ajută și acasă. El Se asigură că tu „găsești pășune”. Prin „pășune” înțelegem ceea ce ai nevoie pentru ca credința ta să crească. Cea mai importantă hrană este, desigur, Biblia. Citește-o în fiecare zi! Dar și predicile, cărțile bune despre Biblie sau conversațiile cu alți creștini te vor ajuta, de asemenea, să crești în credință.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu