luni

Un har deosebit


   Beni era fiul unei văduve credincioase. Profesorii lui de la şcoală spuneau că era aşa de înzestrat, încât ar trebui neapărat să studieze. Dar mama trebuia să lucreze din greu pentru a face posibil ca fiul ei să înveţe. Chiar dacă el îi făcea mare bucurie prin notele bune, ceva o durea foarte tare: Beni nu era încă întors la Dumnezeu. Ea se ruga adesea Domnului, ca El să atingă inima băiatul ei.
   Dar Beni nu voia să asculte de îndemnurile pline de dragoste ale mamei. Învăţatul era lumea lui. Pentru el era important să fie apreciat de profesori şi de colegi! Dar mama nu a renunţat să se roage pentru el.
   Învăţatul obositor i-a solicitat foarte mult nervii băiatului în ultimul an de şcoală. Când a mers la examenul final, la bacalaureat, nu a reuşit. Ce dezamăgire pentru el, pentru mama lui şi pentru profesori, care nu-şi puteau explica de ce Beni a picat examenul! Şi ce blamare pentru elevul ambiţios!
   Beni a fost aşa de doborât şi aşa de descurajat, încât a vrut să-şi pună capăt vieţii. În ziua următoare l-au scos dintr-un lac din apropiere. Trecătorii au observat la timp intenţia sa, un bărbat a sărit după el şi l-a putut aduce la mal. Încercările de reanimare de la spital au avut succes. Dar Beni s-a îmbolnăvit foarte rău şi a trebuit să stea mult timp la pat.
   Mama lui stătea deseori la căpătâiul său. Odată i-a spus:
   - Trebuie să mă gândesc mereu, Beni – unde ai fi fost tu, dacă nu te-ar fi salvat acel om?
   - Aş fi fost la Domnul Isus, mamă.
   - Dar tu nu te-ai întors la Dumnezeu, Beni!
   - Ba da, mamă. Când am sărit în apă, am văzut trecând pe lângă mine într-un mod fulgerător toată viaţa mea, toate păcatele mele multe şi L-am rugat pe Domnul Isus să mă ierte – şi El mi-a iertat toate păcatele. Acum sunt al Său. Ştiu că a fost un har deosebit.
   Cât de mult s-a bucurat mama! Cum a răspuns Domnul la rugăciunile ei! Şi ce mare este „bucuria în cer pentru un singur păcătos care se pocăieşte” (Luca 15.7). Dumnezeu are mijloace minunate pentru a asculta rugăciunile alor Săi, iar harul Său este nemărginit de mare pentru a-i conduce pe păcătoşi la pocăinţă.
   Un an mai târziu, Beni a dat iarăşi examenul de bacalaureat şi l-a luat cu zece.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu